2018년 10월 2일 화요일

[2012. 1. 30] Zbrush 4R2b (지브러쉬4R2b) 에 새로히 포함된 Fibermesh !!!

이번 2012년 1월 23일자로 새로히 지브러쉬 4R2 가 지브러쉬 4R2b로 업데이트 됩니다...
패치로 공급될 거라고 합니다... 4R2 사용자는 무료 업데이트 되고요...
그러면 FiberMesh에 대해서 대략 이야기를 해보면,
기본적으로는 헤어 Hair 나 섬유질같은 느낌의 메쉬를 제공하는 툴입니다... 헤어를 만들고, 그 수치를 조절해서 형태를 만들고, 빗질 같은 기능을 수행할 수 있고요... BPR렌더러로 최종렌더링의 퀄리티도 쓸만하네요...
이것이 Polymesh3D 이기 때문에 다른 polymesh3D오브젝트 처럼 다루어질 수 있음은 물론 Export도 됩니다...
다만, 다른 3D패키지들과 얼마나 연계가 잘 되어 질까하는 문제는 아직은 잘 모르겠습니다만...
제 추측으로는 현재 1월10일 이라서 예상에 불과하지만, 3D오브젝트이니만큼 마야로 넘긴 후에 시뮬레이션 툴을 적용해서 사용하면 어떨까 싶습니다... 예를 들면, nCloth라거나 Qualoth같은거를 적용해서 시뮬레이션을 한다는 것이죠...
그리고 이 기능이 헤어를 만들어내는 기능만이 아니라, 그와 유사한 섬유 질감이라거나 심지어 나무 숲을 만들어 내는 데에도 사용될 수 있다는 것을 보여줍니다... 결국 단순히 머리카락 류의 폴리곤만 생성하는 것이 아니고 특정 형태를 만들어 낼 수 있는 것 같네요... 영상의 마지막에 나무 열매 비슷한 것도 생성해 내는 것을 보면 말이죠..

그러면 아래 공개된 영상을 한 번 감상해 보죠...


다음번에는 또다른 지브러쉬 4R2b의 새로운 기능인 NoiseMaker를 선보일 예정이라고 합니다...
또 얼마나 놀라운 기능일까요 ^^
전 지브러쉬의 가장 놀라운 점은 이 모든 기능이 699$의 패키지로 구현 가능하다는 점 같습니다... ^^

아래는 PIXOLOGIC 의 공식 Z4R2b의 New features overview

ZBrush 4R2b Overview

With enhancements to the already powerful features in ZBrush 4R2, the all new ZBrush 4R2b takes the potential of features like the BPR Renderer and its real time filters to the next level. You'll be amazed by the capabilities of the added functions in this latest version.
Our goal here at Pixologic, is to provide the most comprehensive tool set available to artists. In our pursuit of this, advancements like FiberMesh inside the new ZBrush 4R2b, take creating in ZBrush to new heights. The new FiberMesh will generate real 3d geometry, allowing you to manipulate and sculpt in real time with direct visual feedback. This previously unimagined breakthrough is only one aspect of the incredible new developments found inside ZBrush 4R2b.
Our commitment to you means there is way more where that came from. To add to the already revolutionary new functions and capabilities inside ZBrush 4R2b, we have included enhancements like, MicroMesh, Alpha Surface and Seamless modes, improved masking using TransPose with curvature detection, TransPose curve blending mode and a host of other possibilities.
You'll find that the new ZBrush 4R2b is nothing short of amazing. That's the Power of ZBrush.
ZBrush 4R2b Feature List

  • FiberMesh to create real 3d fiber, fur and hair geometry with export capabilities.
  • New set of dedicated FiberMesh "Groom" brushes and corresponding Brush settings.
  • MicroMesh support to render fibers or single polygons as separate 3D objects.
  • New set of BPR filters and operators to greatly improve your final ZBrush renders
  • BPR Global Shadow and Ambient Occlusion settings simplifying shadow management.
  • New Cavity Mixer used to define different material shaders based on the mesh cavities.
  • Improved small details creation through Alpha and Mask. Alphas may be placed using TransPose.
  • Surface Smoothness feature detects mesh curvature for Mask creation.
  • New global deformation with Transpose Curve deformation and UnClip.
  • Improved Mask operations with Shrink and Extend.
  • Topology editing additions: Group Mask and Edgeloop Mask Border.
  • New JPEG Exporter with Crop, Preview and adjustment settings.
  • Numerous improvements such as storing shadow information based on the camera point of view, preview of mesh Extraction, Auto Adjust Mode for perspective… and a lot more.

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